پروژه‌های دانشجویی معماری ـ 15

آموزش معماری

پروژه‌های دانشجویی معماری ـ 15

Architectural Education
Projects of Architecture’s Students - 15

þ مقدمات طراحی معماری 2
þدانشجو: سعید وحدانی‌پور
þگروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس
þ مقطع کارشناسی رشته مهندسی معماری
þنیمسال دوم سال‌تحصیلی 88-1387

طراحی یک رستوران شهری  

_________________________________________

þ بخش پیشین پروژه‌های دانشجویی معماری:

14. مقدمات طراحی معماری 2 / ندا حسین‌زاد نامی

/ 12 نظر / 281 بازدید
نمایش نظرات قبلی
محسن

سلام خسته نباشی مهندس وب عالی شما با مطالب جدید تان همیشه جذاب است من شما را لینک کردم اگر کمکم کنید متشکر می شوم من مجموعه ای از اطلاعات معماری در آرشیو دارم ولی در وبلاگ نویشی حرفه ای نیستم خوشحال می شوم مرا راهنمایی کنید می خواهم طراحی های خودم را به نمایش بگذارم باید چکار کنم با تشکر. عکس ها هم خوب بالا نمی آید مشکل از چیست؟

...

1.رستوران فضایی است که باید حس سکون قویتر از حس حرکت خودش رو نشون بده.این طرح عکس این موضوع رو القا میکنه. 2.هویت محیطی که این رستوران در ان طراحی میشه باید مشخص بشه.من خودم احساس میکنم این طرح مناسب نمایشگاه بین المللی تا یک محیط شهری 3.به نظر من متاسفانه اکثر طرحهای مختلف به سمت یک ایده سوق داده شدند.تنوع زیباست 4.در هر حال خسته نباشید

...

1.اگه معماری نخونده بودم میگفتم بر اساس تجربه.مردم میرند رستوران تا در یک محیط ارام ودر اسایش غذا بخورند یا هر چیز دیگه. ولی حالا که خوندم می پرسم ما چه انتظاری از فضای رستوران داریم .و مردم بر اساس چه نیازی به رستوران مراجعه میکنند. فرض کنید درون یک چنین رستورانی نشستید بیرون چی میبینید خطوطی که فضا رو جسورانه شکاف دادند.فکر میکنید برای فضایی که حس ارامش رو القا کنه خطوط ملایم مناسبند یا خطوط تیز شیبدار 2/من نمایشگاه رو که فضای شلوغی مثال زدم .می تونستم بگم فضای تجاری یا تفریحی یا هر جای پر رفت و امد دیگه.چون خطوط این طرح مناسب جاهای شلوغه .خودتون حساب کنید درصد خطوط شیبدار و تیز در این طرح نسبت به فضاهای بسته و راکد. 3.من وقتی طرح خانم بی مثل و نقی زاده و اقای وحدانی پور رو نگاه می کردم اینها رو خیلی شبیه هم دیدم. ممنون از توجهتون

کمال یوسف‌پور

ادامه پاسخ کامنت قبلی: >>> جسارتا پیشنهاد می‌کنم یک بار این پروژه‌ها را از دید انسانی و بر اساس کیفیات فضایی، و نه بر اساس قواعد و کلیشه‌های رایج کمپوزیسیون بصری، به تماشا بنشینید.

من عرض کردم ,من بر اساس داده های این پروژه قضاوت کردم چون هیچ معلوماتی از فضاهای داخل طرح و یا ایده ای که بر اساس ان طراحی شده موجود نیست. ممنون

...

در ادامه صحبت قبلی . من فکر میکنم یک خط به خودی خود در فضاهای مختلف , بسته به کاربرد خط می تواند مفهوم داشته باشد. اگر امکان داشته باشد اطلاعات فقط به صورت بصری نباشند. اگر در مورد انها صحبت هم بشه ممنون میشیم.

Saeid Vahdanipour

Ba Salam khedmate Ostade Gerami Jenabe Agaye Mohandes yosef pour Nazarate jalebi bodan man tashakor mikanam az hameye dostan va tashakor daram az pasokh haye soma ostad gerami dar bareye tarhe man vagan dasteton dard nakone be omide rozi ke memariye ma behtar az emroz bashe va shahede engelabe zehni va fekri dar memari bashim

سیما آرمانی

خسته نباشید و خوشحال میشم سوالمو پاسخ بدید آیا خط، به خودی خود، واجد هیچ نوع هویتی در معماری نیست؟میدونم هویت خط در فضا و کیفیاتی که ایجاد می‌کند بارزتره اما یه خط با توجه به شکلش میتونه حسهای مختلفی بده.