پروژه‌های دانشجویی معماری ـ ٢6


پروژه 2: طراحی یک خانه فرهنگ

_________________________________________

þ بخش پیشین پروژه‌های دانشجویی معماری:

٢5. مقدمات طراحی معماری 2 / ابراهیم ولیوند

/ 21 نظر / 263 بازدید
نمایش نظرات قبلی
هوادار

ما این جور آدمارو نمی بینیم , چرا؟!!! چون خیلی ریزن! (البته آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است! خودشونم ادعای ریز بودن دارن!!) هر کی ادعا داره خودشو ثابت کنه!! استاد یوسف پور عزیز , از زحمات بی دریغ شما نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

بهزاد چهاربخش

استاد گرامی آقای مهندس یوسف پور اگر شما اینگونه میپندارید که من بی ادبانه سخن گفتم از شما و دوستان عزیز پوزش میطلبم.....ولی من در سخنانم تا آنجایی که روشن است از ادب خارج نشده ام. من در بخشی از متنم در دفاع از خود اذعان کردم که از جوجه بزرگترم در جوابیه ی فردی که این نسبت را به من داده بودو در بخش آخر سخنانم از لیاقت و وجود سخن به میان آوردم...لازم به ذکر است که معنای این دو کلمه بی ادبانه نیست. همه ی انسانها از "وجود" برخوردارند که با اسم و رسمشان معلوم میشود و اگر کسی نامش را کتمان کند پس ارزش وجودی برای خود قائل نیست.......هر کدام از انسانها نیز برای مسائل مختلف در زندگی دارای لیاقت یا فاقد آن میباشند که باز این موضوع نیز از حالات برخوردی فرد مشخص میشود و مسئله ای دور از ادب نمیباشد. با آرزوی موفقیت برای شما و جامعه ی معماری.

رضا اشرف

ممنون از پاسخ دقیقاتان منظور از مقیاسی که گفته شد.......ذهنیت من از طراحی معماری است ( که هر طرح نسبت به طرح قبل از خودش بزرگ مقیاس تر و متفاوت تر باشه ) ....که بعد از طرح 1 چه اتفاقی می افتد..........طرح 2 با مقیاسی کمتر از طرح 1.......... و باز هم مسکونی ( به معمول اکثر دانشکده ها )........آن هم با ارتفاع 2 طبقه..........؟؟

بی طرف

آقای چهار بخش لطفا متنی رو که نوشته اید اول با دقت مطالعه کنین بعدا send کنید. شما در حالی که از بیسوادی طرف مقابل دم میزنید خودتان در نوشته هایتان متن "مطمئن"را مطمعن نوشته این . جمله بالایی فقط من باب ضایع نشدنتان بود ،والسلام.

بهزاد چهاربخش

دوست عزیز آقا یا خانم بی طرف اگر متن من "۱۱:۳٥‎ق.ظ - یکشنبه، ۱٩ دی ۱۳۸٩" و متن آقا یا خانم ریز بین" ‎۱۱:۱٧ب.ظ - یکشنبه، ۱٩ دی ۱۳۸٩" را دقیقا مطالعه کنید متوجه میشوید که من در متن به موضوع دیگری اشاره کردم و ایشان کلا یک چیز دیگری در جوابم نوشته اند و چیزی را که من ننوشته ام به من نسبت داده اند که در متن " 17:6ب.ظ - یکشنبه، ۱٩ دی ۱۳۸٩" به توضیح این جریان پرداخته ام. حالا 2 نتیجه میتوان از این جریان گرفت: 1- این فرد سواد خواندن ندارد و به این دلیل چیزی را که من نوشته ام صحیح نخوانده و کلا یک چیز دیگری در جوابم نوشته اند و چیزی را که من ننوشته ام به من نسبت داده اند . 2-این فرد سواد دارد ولی صلاحیت روانی ندارد به این دلیل چیزی را که من نوشته ام با توجه به اختلالات روانی در ذهن خود تبدیل به چیز دیگری کرده اند و کلا یک چیز دیگری در جوابم نوشته اند و چیزی را که من ننوشته ام به من نسبت داده اند . در ضمن از لطفی که به من دارید و متنم را به دقت میخوانید و به خودتان زحمت می دهید و در ویرایش آن کمک حال بنده میشوید ممنونم.

علی

با سلام می خواستم به آقا یا خانم ریز بین شما که اینقدر ادعا دارین کارهای فوقالعاده تون رو چرانشون نمی دین

علی

با سلام کار خوبی شده فقط از نظر هندسی یه کم ساده هست

رضا اشرف

همین حرف ها و جواب دادن هاست که جلوی رشد معماری ما رو گرفته .................هم باید جنبه نقد داشته باشیم..........هم بدونیم چه جوری نقد کنیم.............نه طرف رو خورد کنیم.........نه وقتی کسی فحش به کاری داد........به اون یا جواب ندیم....می تونیم کلاً نبینمش.............که اینطور متوجه تندی خودش میشه.............. آدم های بزرگ سعی می کنن بقیه رو بزرگ کنن ، و آدم های کوچیک سعی می کنن بزنن تو سرِ بقیه که بقیه رشد نکنند.......

ریز بین

انتقاد لازمه تکامل و گوش کردن به انتقاد نشانه وسعت نظر است. شاخص ترین کیفیت یک معمار بزرگ و واقعی ‏ظرفیت او برای شنیدن انتقاد است. جواب انتقادی که با آن موافق نیستید باید شامل استدلال باشد. این حرف جناب استاد ‏یوسف پور را فراموش نکنید که انتقاد لازمه پیشرفت است. فحاشی بجای تفکر منجر به انجماد خلا قیت و در نهایت ‏ریشه خفقان خواهد بود. فحاشی فقط حرف مرا ثابت میکند و نشانه عدم تمایل شما به بهتر فکر کردن است. شعار یک ‏معمار باید "تمرین تکمیل میکند" باشد که لازمه آن انتقاد است. تجزیه و تحلیل نمونه های خوب و بد معماری از ‏ضروریات است (از جمله در این صفحه ).‏ ‎ http://www.worldarchitecturenews.com/index.php?fuseaction=wanappln.shownewsinpictures ‎ همچنین مطالعه این کتاب را توصیه میکنم: ‏ Intentions in Architecture (Christian Schultz)‎

ابراهيم وليوند

بنام خدا خانم ياآقاي ريزبينانه درست مي گويندمعماري بايدموردانتقادقراربگيرد تاموفقيت كسب كند.همانگونه كه زشتي دركنارزيبايي معني پيدامي كندوجودهمچين معماراني درميان معماران واقعي لازم است تاخوب و بدازهم تفكيك شوند.معماري يك هنراست ويك هنرمندنمي تواند هنري توليدكندمگراينكه قلبي زلال داشته باشدواين قلب زلال ازادب وكردار مشخص مي شودنه چيزديگر.من واقعابه شماتبريك مي گويم آقاياخانم ريزبينانه كه باعث مي شويدازهدف واقعي كه استاد يوسف پورازگذاشتن اين طرح دروبلاگ داشت دور شويم. وبه خانم يوسفي تبريك مي گويم كه همچين هنري رادريك فضاي محدود خلق كردند.به اميدگام هاي استوارتر باتشكرازاستادبزرگوار