پروژه‌های دانشجویی معماری ـ 14

آموزش معماری

پروژه‌های دانشجویی معماری ـ 14

Architectural Education
Projects of Architecture’s Students - 14

þ مقدمات طراحی معماری 2
þدانشجو: ندا حسین‌زاد نامی
þگروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس
þ مقطع کارشناسی رشته مهندسی معماری
þنیمسال اول سال‌تحصیلی 88-1387

طراحی یک نمایشگاه معماری  

_________________________________________

þ بخش پیشین پروژه‌های دانشجویی معماری:

١٣. مقدمات طراحی معماری 2 / امین چوبانی

/ 16 نظر / 260 بازدید
نمایش نظرات قبلی
ادنانی

کار خوبیه . در نگاه اول استفاده از یک فرم خاص توجه بیننده جلب میشه اما با دقت بیشتر لایه بندی خاصی در تمام سطوح مشاهده میشه که به نظرم هر فرد باید خودشو کاملا تو این فضا تصور کنه بعد نظر بده. اگر در حد طرح یک مسئله هم بهش نگاه کنیم قابل تقدیره . آیا میشه اینجوری هم فکر کرد. کلن پتانسیل زیادی برای استفاده از نور در فضا ایجاد کرده.

موراشین

مرسی از پاسختون.

حالا من می خوام توی این بنا حرکت کنم. بازی نور که با هجوم قشنگش منو درگیر می کنه. حرکت سقف خودش یعنی حرکت. حرکتی که از قبل توسط معمار هماهنگ شده. هارمونی حرکت پا زیر نور سقف. چرا سقف رو کسی نمی تونه ببینه؟ اگه از سطح بالا به سمتش بچرخید یا اگه از دامنه اش که روی زمین افتاده به سمتش بالا برید. آیا لذت نمی برید؟ چرا جلوی خودتون رو می گیرید و می گید زیبا نیست. چرا به خاطر یه جنبه کل صورت مساله رو پاک می کنید. می دونم. مسلما جاش کنار خیابون یا همینطوری وسط یه میدون نیست. جاش جایی که یا بخواد از لحاظ اقتصادی شاخ بشه یا از لحاظ فرهنگی - اجتماعی پیشرفت کنه. مثلا کاری که ژرژپمپیدو کرد. اما اینجا با توجه به زیبایی کار می تونه تبدیل به نماد هم بشه. مثلا مثل اپرای سیدنی.

فاطمه شریعتمداری

پیام قبلی رو دادم که بگم من از این کار لذت بردم.

فاطمه شریعتمداری

یه بار یه طرح ساماندهی از یکی از خیابونای شیراز دیدم. توی جداره خیابون یه بنای فرهنگی هم بود. اگه من می خواستم اون بنا رو طراحی کنم اول توی خیلبون قدم می زدم. با مردم راه می رفتم. ازمغازه شون بستنی می گرفتم. زیر سایه درختا مکث می کردم. مثل یه شهروند . بعد واسه ی بنا فکر می کردم . این که موضوع چه پتانسیل هایی داره . و بعد به ریتم ساختمون ها نگاه می کردم. و حالا اون چیزایی که طرح از من می خواست و اون چیزایی که من می خواستم رو با هم جمع می کردم. کار این دانشجو خیلی خوب بود. ولی یه شرط داره و اون اینه که در کنار پرورش خلاقیت به پرورش درک کیفی از فضا و بنا و محیط دست پیدا کنه . این که بدونه هر نگینی چطور و کجا قرار بگیره. شاید خود زمینه یه نگین خاص رو فرا بخونه. یا اون نگین پیچیده است یا ساده. یا موزه ی گری است یا کتابخونه ملی فرانسه ی دومینکو پراولت.

امین شهامی پور

خانم شریعتمداری این روش طراحی به نظر خیلی عالی می رسه که واسه تحلیل یه فضا این کار رو بکنیم خیلی خوبه شیوتون باید حتما امتحان کنیم

پریا

خیلی شیوه جالبییه

سیما آرمانی

به نظر اینطور میرسه نوری که از سقف میگیریم اونقدر زیاده که اون بازی نور رو که توقع داریم نمیگیریم. تلا قی اینچنینی حجم با چیزی که سطح رو تداعی میکنه جالبه اما شاید اگه در این فرم برگ گونه و این چیدمان تامل میشد نتیجه بهتر بود.

مرتضی

متاسفانه فرم و حجم ان استاندارد یک نمایشگاه نیست میتونست فرم بهتر دربیاره تا به یک نمایشگاه ایده ال بخوره

حامد

کارش یه کاره هنریه و کار خوبیه ولی بازدید کنندگی که میاد تو نمایشگاه از بالا نمی یاد از پاین میاد و کسی از بالا به کار نگاه نمی کنه بیشتر از روبه رو نگاه می کنه.در کل نسبت به بقیه که البته من 4 تا کار بعدی رو دیدم متفاوته.خوبه