پروژه‌های دانشجویی معماری ـ ٢١

آموزش معماری

پروژه‌های دانشجویی معماری ـ ٢١

Architectural Education
Projects of Architecture’s Students - 21

þ طرح معماری 1
þدانشجو: زهرا گلچین احمدی
þگروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد هریس
þمقطع کارشناسی رشته مهندسی معماری
þنیمسال دوم سال‌تحصیلی 89-1388

پروژه ١: طراحی یک آپارتمان مسکونی

 

پروژه 2: طراحی یک خانه فرهنگ

_________________________________________

þ بخش پیشین پروژه‌های دانشجویی معماری:

٢٠. مقدمات طراحی معماری 2 / خزر فرشباف

/ 8 نظر / 168 بازدید
زهرا رستمی

سلام خیلی جالبه خسته نباشید

bazam mele hamishe karaton harf nadare .vagen zibast.mer30

atrin ansari

سلام استاد خسته نباشين. استاد مي شه از شما خواهش کنيم که واسه ترم مهر ماه واسه وروديهاي ما شما مباني نظري معمادي را تدريس کنين؟ اخه استاد صالحي پور گفتن که با حساب دو روز تدريس شما تو دانشگاه احتمالا شما وقت نداشته باشين.مي شه واسه ورودي ما هم يه وقت بذارين ممنون ميشيم.البته من هم به نمايندگي از بچها از شما خواهش مي کنم يعني همه ما از شما استاد گرامي تقضاي تدريس مباني نظري معماري را داريم . با سپاس فراوان.

خیلی جالبه.دست همتون درد نکنه.ولی اگه میشه بگین چه فکر و ایده ای پشتش بوده که به این فرم رسیده؟منظورم اینه که کف تبدیل به دیواره شده؟

پرهام

با سلام و خسته نباشید سوال من اینجاست که چرا کانسپت و ایده طراحی در پروژه ها مشخص نیست ؟ در ضمن متریال ساخت ماکت ها را لطفا کامل ذکر کنید . ضمنا طراحی این دانشجویان بر اساس فضا سازی است یا فرم سازی یا حجم سازی یا کاربردی و قابل ساخت ؟!

دانشجوی دانشگاهی که معماری اش رو به زوال است

آقایمهندس سوالی که برایم پیش امده این است که درس طرح 1 است یا 5 ؟ ؟؟؟ روابط فضایی در این پرو}ه با چه اصولی حل شده؟؟ دسترسی ها,ارتباطات فضایی و از همه مهمتر پلان !!! اگر داشته باشد چگونه است؟؟؟؟ کانسپ و ایده و ... بماند!!!! آیا برای دانشجویانی که تازه حل پلان را آموخته اند چنین طرحی زود نیست؟؟؟ شاید شما قصد تدریس به صورت مهندسی معکوس دارید !!!که سرفصل طرح 5 را در طرح 1ارائه نمودید اماباید یادآوری کنم که مهندسی معکوس فقط در کنکور جواب داده . و یا شاید مانند بازار میوه فروشها در هم است و جدا کردن ندارد!!! اصول را چه کردید؟؟؟ آیا معماری همین است و بس !!!؟؟؟ پس امثال دکتر مزینی,خانم دکتر بهبهانی ,فلامکی,شیردل,قبادیان و ...اینچنین به شماها آموختند؟؟؟!!!! برای آنها و شماها نه که برای خود تاسف می خورم که از نظراتتان بی بهره ماندم!!!!

علی راهی

سلام من هم با دانشجوی دانشگاهی که معماری اش رو به زوال است تا حدوی موافق هستم ولی فکر کنم این شخص یک ناجی هست و دست روی نکات کلیدی این پروژه گذاشته است و شاید کانسپت را غلط تایپ کرده باشد ولی حتم دارم مفهوم واقعی آن را با گوشت و خون خود درک کرده است که این گونه ریز بینانه می نویسد. فاصله واقعیت بیرون تا داخل دانشگاه هریس بسیار زیاد است چون این دانشگاه به دانشجویان خود متد های نسبتا جدید را آموزش می دهند ولی وقتی وارد بازار کار میشوند همه آنها با سردرگمی و یک گوشه گیری مواجه می شوند چون نه در حل پلان تبحر پیدا کرده اند نه مرز واقعیت و خیال را می دانند و کسانی در این دانشگاه موفق خواهند بود که قبل و در حین دانشجویی در بیرون از دانشگاه به فعالیت نیمه حرفه ای طراحی معماری مشغول بوده اند. شاید بهتر است طرحی جامع تر از دوره کارشناسی تهیه و با دانشگاه های موفق تر مذاکرات حضوری یا غیر حضوری شود و یا شاید نمایشگاه هایی بین این گونه دانشگاه ها برگزار شود. به امید پشرفت روز افزون شما

با سلام 1- بنده هنوز دانش‌پژوه دکترا نشدم اما زمانی که شدم حتما به شما اطلاع میدهم. 2- به خودممیبالم که با تحصیل در مرحله کارشناسی در نظر بعضی ها دانش‌پژوه دکترا دیده می شوم. 3-تایپ کانسپت به غلط مشکل کیبورد کافی نت بود که دکمه هایش گیر می کرده و گر نه کانسپ را از بزرگانی که فکرش را هم نمی کنید و در محضرشان آموخته و تفاوتش را با ایده و . . . می دانم. 4 - اصل را رها نموده به فرع می پردازید!!! 5- کسی برای من رویا نساخته !!!! من رویاهایم را جامه عمل می پوشانم و تا کنون نیز چنین بوده است. 6 - پرونده کاری ام و طرح هایی که اجرا شده اند و انشاالله طرح های آینده گویای همان محک هستند که فرمودید. 7 - اگر تحمل شنیدن انتقاد را ندارید بخش دیدکاه را از وب لاگتان حذف نمایید. 8 - زوال را من سبب نشده و نمی شوم بلکه مربیان دانشگاه هستند که موجب ارتقا یا زوال می شوند.(رجوع کنید به طرح های ارائه شده در ترمهای گذشته و مقایسه با ترمهای جدید!!!) 9 - بنده روزی در کنار شما خواهم بود و در تدریس حرفهایم را ثابت می کنم . . . توضیح کلمه مربی را در دیدگاهم در مورد نویفرتهای گویا ارائه نمودم. ادامه دارد . . .