با بزرگان معماری ـ 3

معماری جهان

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

با بزرگان معماری ـ 3

           

Architecture of the World

With the Masters of Architecture - 3

 

þ مصالح دنیای خاص خود را دارند. با چگونگی قرار دادن آنها در كنار یكدیگر و نیز علائمی كه از طریق بافت و رنگ آنها بدست می‎آید، زبانی حاصل می‎شود كه می‎تواند مكمل اندیشه و راهگشای معماری باشد.

ماريو بوتا

 

þ پیچیدگی به تنهایی كاربرد ندارد؛ در كنار آن باید نوعی تنوع بنام تضاد قرار گیرد تا اثری درخشان خلق شود. البته پیچیدگی و تضاد به معنای اغتشاش و هرج‎ و مرج نیست، بلكه این دو عوامل تشكیل‎دهنده غنای فضایی اثر هستند.

رابرت ونتوري

 

þ مایه تأسف است كه آدم به عنوان معمار ابزار و امكانات جدیدی در دسترس داشته باشد، اما نخواهد از آنها استفاده كند.

رنزو پيانو

 

þ ترسیم دست‌آزاد یك امر مقدماتی از یك فرایند فكری معمارانه و تا اندازه‌ای یك شگرد یادآورنده می‌باشد. ترسیم دست‌آزاد، به عنوان یكی‌ از بخش‌های بنیادی درك معماری، دارای سرشتی فرضی یا ذهنی است و لذا در دل فرایند خلاقه حضور دارد.

مايكل گريوز

 

þ اثر معماری مثل فرزند يك معمار است كه معمار تمام آموخته‌ها و تجربه‌های خود را در اختیار آن قرار می‌دهد. وقتی كه اثر معماری ساخته شد، دیگر زندگی خاص خودش را دارد و معمار هم آرزو می‌كند كه زندگی خوبی داشته باشد.

ريچارد مه‌ير

 

þ اصلاح و بهبود معماری خیابان یك‌طرفه نیست؛ ساختن بهتر آن مستلزم اصلاح و بهبود معنوی خود معمار هم است.

دانيل ليبسكيند

 

þ اخلاق معماری حکم می‌کند که معمار در خدمت بنایی باشد که می‌سازد.

پل آندرو

 

þ معماری بادوام‌‌ترین و نامیراترین بیان از فرهنگ است و همانند دقیقه، ساعت، سال و هزاره، شاخصی برای زمان می‌باشد.

استیون هال

 

 

/ 4 نظر / 62 بازدید
جعفر بزاز

سلام مثل هميشه عالی بود با سخن لیبسکیند بیشتر از بقیه موافقم.

پریناز

خیلی ممنون که سر زدی .با اجازه لينک دادم .. شما هم بديد.ممنون میشم.ضمنن به روزم

این حرف ماریو بوتا خیلی جالب بود. مصالح دنیای خاص خود را دارند. با چگونگی قرار دادن آن ها در کنار یکدیگر و نیز علائمی که از طریق بافت و رنگ آنها بدست می آید، زبانی حاصل می شود که می تواند مکمل اندیشه و راهگشای معماری باشد.